Hoe kies je een gekoelde deegkist


Hoe kies je een gekoelde deegkist

Elke goede bakker en banketbakker weet dat de eisen voor het bewaren van elk product anders zijn. Fruit, fruitmousses of bevroren desserts. Elk stuk gebak vereist specifieke blootstellingsomstandigheden voor temperatuur, relatieve vochtigheid en luchtsnelheid. Elk type van positief of negatief gebak display kan worden aangepast. Gekoeld of gedroogd, het wordt tot in de kleinste details “op maat” gemaakt om aan de specifieke behoeften van het etablissement te voldoen. De gekoelde gebaksvitrine zal, ongeacht het gebruikte materiaal, voldoen aan de beste kenmerken van alle producten voor uitstalling of presentatie. Naast de vele andere meubelstukken en accessoires is het van essentieel belang de banketbakkerij- of bakkerijafdeling uit te rusten met een gekoelde vitrine. Het kan niet alleen de producten bewaren vóór de aankoop, maar het kan ook dienen als een decor voor de winkel door de meest exquise kunstwerken op de toonbank te accentueren. De keuze van een vitrine is echter niet gemakkelijk, omdat vooraf aan verschillende voorwaarden moet worden voldaan. Hier zijn de criteria die u moet kennen om gekoelde vitrines voor gebak te kunnen kiezen.

Grootte en plaats van de gekoelde vitrine

 showcase-patisserie De grootte van de geschikte koelvitrine hangt uiteraard af van de grootte van de ruimte en de ligging ervan. Er moet rekening worden gehouden met de diepte, de hoogte, de breedte en ook de openingen van de koelvitrine. Er moet voldoende bewegingsruimte zijn voor het raam in de bakkerij, theesalon of een andere plaats. Vervolgens moet u nadenken over de inrichting van de ruimte, aangezien deze zowel een tentoonstellings- als een verkoopplaats zal zijn, en dus een plaats om uw produkten tentoon te stellen. Als de banketbakker een positieve en negatieve vitrine nodig heeft, afhankelijk van de producten die moeten worden uitgestald en bewaard, kan het nodig zijn daarvoor de nodige ruimte te voorzien. In sommige gevallen kan het nodig zijn de inrichting van het verkooppunt volledig te controleren. Tegelijkertijd moet rekening worden gehouden met het aantal en het soort gebakjes dat in dit conserveringsmateriaal moet worden uitgestald. Het zou bijvoorbeeld de voorkeur verdienen meerdere koelvitrines te hebben voor het uitstallen van verschillende soorten artikelen, zoals kleine gebakjes zoals mignardises of hele taarten voor meerdere personen of dranken. Daarnaast zijn er gevelvitrines, wandvitrines, toonbankvitrines en zelfs mobiele vitrines met 4 glazen zijden. De toonbank van de vitrines kan meer dan 200 liter bevatten, andere belangrijke criteria moeten in aanmerking worden genomen bij de keuze. De koelvitrine voor bakkerij, banketbakkerij of dranken staan meestal op meerdere (glazen) schappen met 4 glazen zijden, hebben allemaal rechte glasplaten en hun hoogte moet voldoende zijn om de klanten ze te laten zien. Bovendien, nadat gebogen ramen de platte ramen hadden verdrongen, werden platte ramen weer populair. Hoewel deze modellen van gebogen ramen nog steeds zeldzaam zijn. De producten die in deze etalages worden geplaatst, zullen worden uitgelicht om meer belangstelling van de klanten te wekken. Het is duidelijk dat het voedsel aan de consument moet worden getoond. Er zijn verschillende banketbakkisten met verschillende afmetingen (diepte, hoogte, breedte), prijs en capaciteit, zoals de dubbele deur, voorzien van wieltjes met enkele referentie met 4 glazen leggers en met een diepte van meer dan 60 cm. Door het product in de professionele koelvitrines te bekijken, kan de klant zich al een eerste idee vormen van de kwaliteit ervan. Professioneel zijn op een bepaald gebied vereist kwaliteitsvol en efficiënt materiaal.

Esthetiek en verlichting

Esthetiek is een belangrijk kenmerk bij de keuze van een professionele gekoelde vitrine. Het is immers niet alleen een plaats om producten op te slaan, maar ook om ze te etaleren en indruk te maken op een zo groot mogelijk aantal klanten. Er zijn verschillende materialen beschikbaar, evenals vele ontwerpen, afhankelijk van de smaak en behoeften van elke gebruiker. Daarnaast zijn er gesloten koelvitrines, die het voordeel hebben dat zij de levensmiddelen beschermen tegen temperatuurschommelingen. Gekoelde gebakvitrines spelen een duidelijke rol in het marketingproces van producten. Daarom moet de gekoelde positieve of negatieve vitrine een troef zijn om de verkoop op gang te brengen, en niet omgekeerd. Daarom zijn de stijl en de esthetiek van de toekomstige winkel twee belangrijke aspecten om te overwegen. Gebak is namelijk bedoeld om te worden uitgestald (gepresenteerd) in glazen eenheden. In dit geval hebben sommige klanten gekozen voor een wit raam met een moderne stijl. Sommige mensen houden van meubels met houten afwerkingen. Naast esthetiek is ook verlichting belangrijk. In dit geval wordt het product in de kijker gezet en kan het de aandacht van de klanten trekken. Bij de keuze van een professionele koelvitrine voor de banketbakkerij of zelfs een op maat gemaakte bakkerij, die meestal 4 glazen zijwanden met 2 deuren en glazen leggers heeft, meer dan 200 liter kan bevatten en zeer dik is, is het dus sterk aan te raden op dit aspect te letten. Bij de keuze van een koelvitrine is verlichting een belangrijk punt dat niet over het hoofd mag worden gezien. Lampen zetten niet alleen het product in de kijker, maar zetten het ook in de etalage of op de toonbank. Tegelijkertijd kunt u met een goed verlichte positieve of negatieve professionele showcase de aandacht van de klant op specifieke punten richten. Het is echter belangrijk dat u de juiste soort verlichting kiest voor het product en de algemene decoratie om de producten goed te kunnen tonen. Het effect van esthetiek en verlichting heeft een grote invloed op de presentatie van producten, ongeacht hun prijs. Details die afhankelijk zijn van het ontwerp en de lampen die in deze koelapparatuur worden gebruikt, mogen niet worden verwaarloosd. Zo is er het toestel met dubbele glasdeur, voorzien van wieltjes, referentie VBR 18 R, met een diepte van meer dan 100 mm en een breedte van 70 cm, een inhoud van 80 liter en LED-verlichting. Comment choisir une boîte de pâte réfrigérée

Het type koude van een gekoelde vitrine

Er moet aandacht worden besteed aan het type airconditioning dat wordt geleverd door de high-end aangepaste ramen van verschillende afmetingen: diepte, hoogte, breedte. Over het geheel genomen moet een keuze worden gemaakt tussen statische koeling en geventileerde koeling. Onder statische koelomstandigheden is de temperatuur van de gehele koelvitrine verschillend. Aan de andere kant houdt deze technologie het voedsel vochtig. Anderzijds kan met geventileerde koeling van deze apparatuur de temperatuur van de hele vitrine gelijk worden gehouden, waardoor beslaan wordt voorkomen, maar het voedsel droog wordt. Met andere woorden, sommige geventileerde koude vitrines zijn uitgerust met verdampers om het uitdrogen te minimaliseren. Er zijn verschillende keuzemogelijkheden tussen modellen met statische of geforceerde koeling. De statische koelvitrine in staal of niet-staal is een klassiek model met 4 glazen zijwanden en glazen leggers, zuinig en gemakkelijk te onderhouden. Hij kan echter niet dezelfde temperatuur bieden voor alle producten die op zijn hele oppervlak worden uitgestald. De hoogwaardige, krachtige koeldisplay is het tegenovergestelde. Dankzij de ventilatiefunctie kan de temperatuur gelijkmatig over de vitrine worden verdeeld. De prijs van deze producten is een van de aandachtspunten bij de aankoop. Technische details zijn beschikbaar op de websites. Er zij op gewezen dat er verschillende referenties bestaan betreffende deze koelvitrines, zoals het exemplaar met dubbele deuren en voorzien van wieltjes met een inhoud van 78 liter en een hoogte van 97 cm. Het type koeling maakt het ook mogelijk de vorm van het voedsel te accentueren bij uitstalling of presentatie. De professionele koelvitrine, al dan niet van staal, is een materiaal voor de presentatie van producten en is een onmisbaar element in de verkoop. Gekoelde vitrines worden dan gebruikt voor het uitstallen van voedingswaren zoals gebak, dranken, enz.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *